Mindennapi Tenyerünk

Bandibá' élete, gondolatai, meg egyéb időpocsékoló dolgai

Friss topikok

Címkék

álom (5) angol (1) barátok (31) bringa (28) budapest (2) család (5) drogok (3) egészségügy (11) egyetem (5) elegemvan (2) élet (49) fesztivál (2) fikció (1) film (3) fotózás (1) gasztro (9) hit (5) honhirig (6) irodalom (13) könyv (3) nyelvészet (1) orbántakarodj (2) politika (6) pszicho (14) retro (1) sorozat (4) sport (2) szerelem (17) szex (2) táppénz (1) utazás (12) vallomás (31) vélemény (10) web (1) zene (27) Címkefelhő

Rovatok

bringák és autók

2009.09.03. 17:23 - ElPadre

Címkék: vélemény bringa

a kerékagyba postoltam ezt be, de asszem a hossza okán itt is elérhetővé teszem.

[..] először azt szeretnétek, hogy autóval el lehessen jutni bárhová normálisan? tényleg?

először vegyük a fizikát. sőt, ha már neten vagyunk, számtechet. tehát, adott egy 256kbit/s-os feltöltési csatorna. nyomsz rajta fel egy 128kbps-es streamet: simán megy. tutijó. nyomsz rajta egy 256kbps-es streamet: időnként már ki fog hagyni, mert max kapacitáson vagy, ha pedig egy 512kbps-es streamet nyomnál fel, fél mp alatt betelik a vonal, és beáll a kapcsolat. ilyenkor mit teszel? bővíted a sávszélességet. ami tutijó. mert ott lehet, egy ideig.

namost, autók. minden útvonalnak megvan a max áteresztő képessége, átlagos autóméretekre, sebességre kiszámolva. ha meggebednek az autósok, akkor sem fér át több. mit lehet tenni? növeljük a max sebességet? nem lehet, mert az már életveszélyt okozhat. szélesítsük az utat? na de mégis hogyan, bontsuk le a házakat? csináljunk több utat? oké, hol? föld felett? föld alatt? mert a földön már nem fér el több, hacsak nem bontjuk el a házakat.

na jó, ne legyünk unfairek: most budapest közlekedési pokol, főleg az útlezárások, építkezések, felújítások miatt. de az befejeződik előbb-utóbb (talán 2010-re vagy 2012-re kell készen lennünk az összes felújítással, hogy még EU-támogatást kapjunk? asszem, és ezért van ez a nagy hajrá). aztán megint egy kicsit javul a helyzet. na és milyen állatfaj az ember? kényelmes. sőt, az autó státusz-szimbólum is, na akkor hajrá, mindenkinek saját autót! ja, és még milyen állatfaj az ember, főleg a magyar? kurvára érzéketlen tud lenni mások szempontjait illetően. önző. ez van. szóval javul a helyzet, megint lehet normálisabban autózni, elmúlik a hitelválság is majd egyszer (és ne felejtsük el, a lakossági hitelek túlnyomó része lakásra/házra ill. autóra lett költve, ebben az autógyártók is nagyon ludasak, elhitették az emberekkel, hogy az autó már-már alanyi jogon jár, és szinte 0%-os önerő mellett már engedtek autókat elvinni), szóval akkor sok embernek, akik addig bkv-ztak vagy kényszerbicajoztak, eszükbe jut, hogy "de jó lenne egy autó", és rövidesen megint csak ott vagyunk, hogy az utak áteresztő képessége a maximálishoz közelít, vagy túllépi azt.

akkor mire fogtok hivatkozni, kedves autópártolók? hogy nektek jogotok van autóval menni, mindenki és minden más meg le van szarva? bontsuk le a fél várost, hogy gyorsan tudjatok haladni... hova is? ja, hogy a címet épp most bontják el, hogy több autó közlekedjen? mennél haza, és a levélszekrényben azt találod, hogy bocs, haver, de a házadat le kell hogy bontsuk egy új bekötőút miatt?

(tudom, hogy abszurd, és ilyen nem lesz, de ha csak egyre és egyre növekszik az autók száma, akkor hol fognak haladni? a járdán?)

félre ne értsetek, tudom én azt, hogy bizonyos munkák, bizonyos élőhelyek, bizonyos körülmények miatt vannak, akiknél az autó megléte kötelező. nem is ellenük ágálok. hanem azok ellen, akik képtelenek belátni, hogy az élet legtöbb területén az autó LUXUS, nem pedig alanyi jog. aki ebből él, vagy másként nem tud, persze, annak legyen csak autója. egy profi fényképészt sem szól le senki azért, mert többmilliós gépe van. aki meg bő lére van eresztve, hát istenem, vegyen az is. de van egy érzésem, hogy itt a blogokban nem a milliomosok és a szakmai (akiknek a munkájukhoz feltétlen szükséges, vagy akik ebből élnek) autósok vannak túlnyomó többségben, és nem is a botrányos tömegközlekedéssel bekötött falvak lakói, hanem azok, és már elnézést, akiknek snassz vagy akik túl kényesek bkv-zni, akik túl lusták gyalogolni vagy bicajozni, vagyis a komfortból autózók.

megértem őket is. néha én is szeretek kényelmeskedni. de azért ácsi, nézzetek már körül: bp úthálózata NEM BŐVÍTHETŐ (na jó, még jöhet egy budai M0-s elterelő szakasz, esetleg egy-két alagút, de ennyi!), a normális autós közlekedés akkor valósul meg, ha azok, akiknél nem létkérdés az autó, végre képesek lesznek félretenni azt, és tömegközlekedni, gyalogolni vagy bicajozni.

olyan faktorokról meg már felesleges is szólni, hogy fenntartási költségek, lopáskár, balesetek (amik aztán azt a kis meglevő "sávszélességet" is csökkentik), szennyezés, benzinárak, fosszilis üzemanyagok rövid időn belüli kimerülése stb.

és hogy ez az egész miben kapcsolódik a bringázáshoz? az, hogy az egy érvényes, élhető alternatíva az autóhoz képest. nem szennyezi a környezetet (a fenti kis eszmefuttatásba bele sem vettem a vegyi- ill. zajszennyezést, amit a befogadóképességet maximálisan meghaladó autók száma, és a sok dugó okoz), egészséges (hacsak nem a dugók füstjében kell tekerni), megfelelően gyors (bp-en belül szinte verhetetlen), meg amúgy is jópofa. arról nem is beszélve, hogy egy adott út autós és bringás áteresztőképessége vajon milyen arányban áll egymással? ny-eur fejlettebb országaiban ezeket átgondolták, és elkezdtek tenni az ügy érdekében, mert logikus gondolkozással belátható, hogy márpedig az autózásban nincs olyan, hogy fenntartható fejlődés.

aki pedig nem bír az autózástól megszabadulni, az csatlakozzon be a lassacsként bp-en is kibontakozó telekocsi-mozgalomba. úgy legalább egy kicsit az autóból is tömegközlekedési eszköz lesz, nem csak tehetetlen tömeg. arról nem is szólva, milyen érdekes kapcsolatok szövődhetnek a telekocsikban! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://tenyerunk.blog.hu/api/trackback/id/tr31358128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása