Mindennapi Tenyerünk

Bandibá' élete, gondolatai, meg egyéb időpocsékoló dolgai

Friss topikok

Címkék

álom (5) angol (1) barátok (31) bringa (28) budapest (2) család (5) drogok (3) egészségügy (11) egyetem (5) elegemvan (2) élet (49) fesztivál (2) fikció (1) film (3) fotózás (1) gasztro (9) hit (5) honhirig (6) irodalom (13) könyv (3) nyelvészet (1) orbántakarodj (2) politika (6) pszicho (14) retro (1) sorozat (4) sport (2) szerelem (17) szex (2) táppénz (1) utazás (12) vallomás (31) vélemény (10) web (1) zene (27) Címkefelhő

Rovatok

berlin roadtrip

2009.05.29. 17:28 - ElPadre

Címkék: vélemény élet barátok utazás bringa

szóval megvolt, ma hajnali f7kor visszaértünk budapestre... nem is tudom, hogy a sok energiaital tudatmódosító hatása volt-e, vagy csak a megszokástól való elszokás, de hazaérésemkor budapest kifejezetten... nem is tudom, illatos volt talán. jó érzés volt hazajönni, de sok ideje az első olyan út után, ahol komolyan elgondolkoztam, nem érné-e meg emigrálni.

no de haladjunk sorrendben. múlt szombaton indultunk, reggel 9kor, és (ld. a fényképalbumot) szép tájakon (és unalmasakon; a brno-t prágával összekötő autópálya, túl azon, hogy rettentő hosszú (193km) és borzasztó minőségű -- tatatata, mondja a kerék, mert rosszul összeillesztett betontömbökből áll; bezzeg a németek, azok tudtak ilyenből is olyan autópályát csinálni, hogy ihaj --, rettentő egyhangú és unalmas is, így a berlinbe és berlinből úton ezt a legnehezebb kibírni, főleg, hajnali 2-3 körül) áthaladva este 9 körül be is értünk berlin friedrichshain negyedébe, ahol a szállás volt. mint az később kiderült nekem, ez berlin egyik leghangulatosabb negyede: van egy óriási parkja, és a legtöbb utca olyan, mintha párizsba tévedt volna az ember. gyönyörű, emberi hely, és itt laktunk...

no, innentől kialakítottunk egy egyfajta menetrendet, kései reggelivel, koraesti ebéddel, jópár sörrel (németeknél vagyunk, ugye; mégis, nagy meglepetés, hogy túl az elképesztően finom barna búzasörökön, a legjobb sör, amit találtunk, lengyel volt: black boss a neve, porter fajtájú, és 8.5%-os... és isteni finom), és sok-sok tekeréssel (autóval mentünk berlinbe, de vittük a bringákat, és berlinben csak gyalog vagy bringával közlekedtünk), a szép napos napokon pedig délutáni tollasozással a parkban. este változó helyeken evés, és szerda este, lora javaslatára elmentünk bulizni a kaffé burger-be, ahol úgy hajnali 3ig roptuk... hirtelen idióta ötlettől vezérelve gyalog mentünk el ide és jöttünk is haza onnan, laza hn órás út, de megérte. szóval pihentünk, sportoltunk is, és szívtuk magunkba berlin hangulatát.

néhány kiemelkedő pillanat és élmény:

• határátlépés németországba
  • első vacsora a kashmir-ban
  • lélekelemzős éccakai beszélgetések
  • cangázás berlinben
  • "otthon vagyok" hangulat, de FOLYAMATOSAN
  • a kaffé burger
  • az alexanderplatz
  • a filmekből látott helyszíneken járkálás/kerekezés
  • tollasozás a friedrichshain-i parkban
  • a pókcsípés (már múlik), szintén ott
  • az éjszakai séta az esőben
  • az ottani szimplában a magyar szó
  • a boxi kiosk és a black boss porter felfedezése
  • az emberek a parkban, a grillezés mindenütt, hihetetlen
  • a berliniek barátságossága, kedvessége, embersége, figyelme
  • a normális közlekedés (és igen, ezentúl teljes mellszélességgel támogatni fogom a budapesti autós-forgalomcsökkentő megmozdulásokat, mert berlinben láttam, hogy igenis lehet úgy, hogy kevesebb autó, több bringás, egymásra odafigyelő közlekedés, jobb levegő, élhetőbb város -- a város igenis hogy ne legyen egy nagy autópálya, a város az embereké, nem az autóké! fogjuk már fel!)
  • a gyönyörű, tágas, nyílt terek, a közösségi élet
  • a bohókás eklektika
  • a sok-sok kiülős hely
  • a BL-döntő nézése a német utcanéppel együtt a lebowski bár utcafrontján, együtt szurkolás a barca-nak (akik zseniálisat játszottak), az a hangulat, a sportdrukkerség, zseniális!
  • a vihart kihúzandó, az oranienstraße egyik random mód kiválasztott kínaijába beülés, mármint az utcafronton, ponyva alatt, az eső, az indiai csajok visszaintegetése és mosolya, a kínai sör, az erős-savanyú leves, az egész utcahangulat
  • tudnék itt élni. még a német nyelvvel is meg tudnék barátkozni.

no, nem is szaporítanám a szót. nesztek egy kis vizuál páwer. :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alert 2009.05.30. 11:10:47

de irígyellek bakker...:) pont nagyvárosbautazhatnékom van a héten.