Mindennapi Tenyerünk

Bandibá' élete, gondolatai, meg egyéb időpocsékoló dolgai

Friss topikok

Címkék

álom (5) angol (1) barátok (31) bringa (28) budapest (2) család (5) drogok (3) egészségügy (11) egyetem (5) elegemvan (2) élet (49) fesztivál (2) fikció (1) film (3) fotózás (1) gasztro (9) hit (5) honhirig (6) irodalom (13) könyv (3) nyelvészet (1) orbántakarodj (2) politika (6) pszicho (14) retro (1) sorozat (4) sport (2) szerelem (17) szex (2) táppénz (1) utazás (12) vallomás (31) vélemény (10) web (1) zene (27) Címkefelhő

Rovatok

nlc: tüzi, nem játék

2007.08.21. 18:24 - ElPadre

Címkék: budapest vélemény politika élet

miután tegnap elvonult a vihar (tényleg húazannya fokozat volt, kis lakomban a ház egy faláról a szél teljes nyugodtsággal szedegette le a vakolatdarabokat, a tetőről meg néhány cserepet, a közeli villámcsapás most elmaradt (kb. 500 méterre lehetett egy)), és szemrevételeztem a kárt (moshatok ablakot + a bejárati ajtóm meg a folyosó egy része intenzív homokfúvás hatása alá került, az ajtóról ma reggel -- a kicsit elkanászodott póknemzetség megkurtításával egyetemben -- leporszívóztam a homok tetemes részét; de látom már, rövidesen újra kell festenem), és biztossá vált, hogy megtartják a tüzit, dával egyeztettem, és felpattantam mefisztóra, majd kikerekeztem a hegyalja úthoz, konkrétan a filozófusok parkjába, hogy onnan szemléljük a dolgot. aztán csak úgy alakult, hogy egyedül szemléltem (persze nem *egyedül*, ott volt még párszáz ember, de nem volt tömegnyomor, teljesen jó volt), dá ugyanis a pesti oldalon ragadt, hát igen, hídlezárások. mint kiderült, neki volt jobb, ugyanis a lánchíd pesti lábától jól belátta az egészet (+ a feje felett durrogtak a lánchidi petárdák), én pedig csak a gellért-hegyi és az erzsébet hidi dolgokat láttam igazán -- sebaj, a gellérthegyi petárdák meg az *én* fejem felett dörrentek széjjel, igen jó élmény volt.

no, és akkor most tőlem szokatlanul, egy kis közéleti eszmefuttatás.

szóval szép és jó, hogy van nekünk ez az aug20, tüzijáték meg minden. de. nem akarok ünneprontó lenni, viszont úgy érzem, hogy ez az egész aug20 igencsak kiürült. bontsuk szét, miért érzem ezt így.

persze, mióta az eszemet tudom, mindig volt aug20-án tüzi. évről évre mindig volt valami kis újítás, de alapvetően nem volt nagy változás. aztán jött a rendszerváltás, és egyre megalománabb tüzijátékok születtek. aztán jött a hamburger-fiaskó, azok után szerintem nagyon magukba kellett volna szállniuk egy időre, de hát mindegy, a politikus olyan állatfaj, akinek ritkán van lelkiismeret-furdalása. aztán jött őszöd, meg az elqrtuk, meg a hirtelen (haha... mindenki sejtette már, akinek van esze, és használja) hiány, megszorítások, stb. én magam is érzem ezeket, a napokban leszek kénytelen fizetésemelést kérni, mivel tényleg nincs már akkora reálereje a pénznek (leginkább a csekkeken érem ezt tetten).

ha szar van, én legalábbis, meghúzom a nadrágszíjat, és a feleslegesebb tételeket nélkülözöm. ez a tüzijáték, ilyen "grandiózus" formában, pontosan nem tudom, hogy mennyit kóstált, de egy gellérthegyről feleregetett szép rakétasorozat meg egy görögtűz, mint anno, szerintem még mindig elég lenne. megúsznánk egy csomó felesleges útelzárást, meg az ebből meg az egyéb logisztikai-műveleti dolgokból akadó pluszkiadást. válaszként persze lehet erre hőbörögni, dehát a mi nagy országunk... könyörgöm, nézzünk körül: kis ország vagyunk, kis jelentőséggel a világban (nekünk persze annál nagyobb), szarban levő gazdasággal (miközben újabb világgazdasági krízis van kialakulóban)... el kéne felejteni a nagyzolást, a dzsentri-attitűdöt -- ebben is, meg sok másban is. legyen grandiózus tüzijáték meg minden akkor, amikor már stabilan felszálló ágban vagyunk. én is akkor ünneplek nagy lábon, ha van okom rá, és megengedhetem magamnak.

persze egy ilyen országban, ahol a látszat, a külcsín a minden, pofázhatok én itt rációról. a panem et circenes-attitűd leváltásához itt minimum szemléletváltás kellene, azt pedig, a jelek szerint, még-már én sem fogom megérni.

csak, érted, szomorú látni, hogy ami régen tényleg egy jó kis népünnepély volt, ma már rongyrázássá fajult.

ehhez kapcsolódik egy másik dolog, ami viszont kifejezetten bosszant. a red bull air race.

értem, hogy látványosság. értem, hogy kellett valami, ami kipótolja az egyre röhejesebbé váló (nincspénznincspénz) magyar hadsereg repülős bemutatóját. de miért pont ez? miért kell a verseny előtt három napig hallgatnom a dübörgő repülőket, akik csak lakott terület felett tudnak trenírozni? miért kell a nemzeti ünnepet kiárusítani egy ilyen dolognak? és miért kell, hogy ez egy rakat forgalomkorlátozással járjon? ennyire fontos a circenes? és ha már kiárusítjuk, mennyi pénz folyik be ebből? és az hova megy?

tudom, kicsit demagógul hangzik az egész, amit írtam. de ez van.

egyébként azért meg kell adni, hogy szép volt a tüzi. nagyon. mondom ezt főleg annak a fényében, hogy pár éve kint voltam frankhonban, párizsban a nagy júli14-i népünnepélyen, és valljuk be, a szervezés kaotikus volt, a látvány meg... unalmas. kék és fehér és néha piros. rendben, trikolór, de akkor is unalmas. ehhez képest a mi tüzink tömör gyönyör.

nem vagyok én hálátlan dög.

azért a red bull air race-t még mindig rossz ötletnek tartom.

A bejegyzés trackback címe:

https://tenyerunk.blog.hu/api/trackback/id/tr46213535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása