Mindennapi Tenyerünk

Bandibá' élete, gondolatai, meg egyéb időpocsékoló dolgai

Friss topikok

Címkék

álom (5) angol (1) barátok (31) bringa (28) budapest (2) család (5) drogok (3) egészségügy (11) egyetem (5) elegemvan (2) élet (49) fesztivál (2) fikció (1) film (3) fotózás (1) gasztro (9) hit (5) honhirig (6) irodalom (13) könyv (3) nyelvészet (1) orbántakarodj (2) politika (6) pszicho (14) retro (1) sorozat (4) sport (2) szerelem (17) szex (2) táppénz (1) utazás (12) vallomás (31) vélemény (10) web (1) zene (27) Címkefelhő

Rovatok

nlc: drogokról, könnyedén

2007.02.05. 16:44 - ElPadre

Címkék: élet vallomás drogok

...és ha már magyarázatoknál tartunk.

ha valaki megnézi az adatlapomat, találhat egy olyat, amit eddig még senkinél sem láttam. hogy melyik is az? segítek.

Kábítószer: könnyű drogokat használok

ennyi. nem olyan nehéz kimondani, ugye?

az öngyilkos jellegű őszinteség sajnos mindig is jellemem egyik meghatározó része. persze azért rendelkezem a szükséges diplomáciai érzékkel is (ami természetesen azt mondatta velem, hogy: "ba**ki, öreg, ennyire csökkenteni akarod az esélyeidet? ezek után ki ír neked?"), de úgy döntöttem, lássuk meg, mi lesz az eredménye. tényleg mindenkit elriaszt?

örömmel jelenthetem, úgy tűnik, ez önmagában nem, hiszen kaptam már leveleket.

hogy miért vallom be? egyrészt, mert bár nem szerves része az életemnek a könnyűdrogozás, időről-időre csinálom, és azt hiszem, ezt joga van tudni bármilyen lehetséges partnernek. másrészt, mert azt hiszem, ettől nem leszek kevesebb/rosszabb/megbízhatatlanabb/stb ember, mint az, aki nem, ezért tartom enyhén szólva röhejesnek azt a diszkriminációt, amit a szerrel és az azt fogyasztókkal szemben egyesek alkalmaznak. harmadrészt, azért, mert elképzelhetetlennek tartom, hogy egy ekkora társadalmi mintában, mint ami itt az NLC Párkeresőn van, csak józan életű ill. exdrogosok legyenek.

emberek! valljuk be azt, amit csinálunk. mert nem bűn. persze, most lehet azzal válaszolni, hogy a BTK szerint igenis az. (arról most nem nyitnék vitát, hogy mennyire értelmes dolog megterhelni az egészségügyi és igazságügyi (mind rendőri, mind bírósági, mind büntetésvégrehajtási oldalról) tárcákat egy olyan dologgal, ami egész egyszerűen kulturális differencia miatt vált kriminalizálttá, míg az alkoholizmus és a dohányzás egy sokkal súlyosabb népegészségügyi és pszichoszociális probléma.) ezzel én úgy vagyok, hogy valami, amit magamban (vagy ezt megtűrő vagy támogató társaságban), kontrolláltan, felelősségteljesen csinálok, amiből senkinek nem származik kára (nem javasolok, nem terjesztek; sőt, ha valaki feszült, és megoldást keres, sosem a tetrahidro-t ajánlom, hanem a citromfűteát, ami pont arra való), maximum nekem, az hadd legyen az én dolgom, és más ebbe ne üsse bele az orrát kéretlenül. én sem csábítok senkit a "bűnbe", élni és élni hagyni, ugye.

mindenféle szer hatásaival és következményeivel teljes mértékben tisztában vagyok. felelősségem tudatában cselekszem, és senkinek nem ártok. nem véletlen, hogy azokat a szereket választottam, amiket, nem önpusztító vagyok, hanem ön-augementáló.

nem vertem meg senkit, semmilyen befolyásoltság alatt. (kivéve egyszer a lassót az általánosban a tesiöltözőben, de az ilyen barátságos erőfitogtató mérkőzés volt mindkettőnk részéről.)

nem okoztam kényelmetlen helyzetet, remélem, senkinek, befolyásoltság alatt.

nem okoztam anyagi kárt sem (max. fel kellett törölni egy-két helyen, de azt mindig, kérés nélkül meg is tettem).

büszke, rendezett életet élek, amibe a tetra-hidro-satöbbi is beletartozik.

tehát: mit kéne szégyellnem ennek a bevallásával? semmit. így bevallhatom, és mivel hozzátartozik a tudnivalókhoz itt, bevallom. tartom olyan fejlettnek a társadalmat és titeket, olvasóimat, hogy emiatt feleslegesen ne dobjatok rám köveket.

(sajnos azt meg kell említeni, hogy reprezentáns felmérések alapján a nagy többség ma is szívesebben látna börtönviselt embert szomszédként, vagy alkoholistát, mint drogost. ezt jobbára a tájékozatlanságnak tudom be, meg annak, hogy a kérdőív sajnos nem bontotta szét könnyű- és keménydrogosokra a kérdést. én sem repesnék az örömtől, hogyha egy leszállóágban levő kemény heroinista költözne mellém. de akkor sem, ha egy ismert gyerekmolesztáló.)

és így a végére: azért az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy hatása/vegyianyag-tartalma alapján könnyűdrognak minősül még:
- kávé
- bizonyos teák
- kakaóvajat/port tartalmazó termékek

mindezeket megfontolva, türelmeteket köszönve, és persze akinek-nem-inge-ne-vasalja-ki, zárom soraimat. erről a témáról többet itt nem írok.

ui: ha valaki ennek alapján érzi magában a bátorságot, hogy átjelölje a kábítószer-használat beállítását itt, annak előre is gratulálok, hogy vállalja önmagát. hiszen erről szól a társkeresés: vállaljuk magunkat, nem? ;)

ui2: addiktológia tárgyat is végeztem (elte ppk), ötösre vizsgáztam, *tudom*, hogy miről beszélek. köszi. :D

A bejegyzés trackback címe:

https://tenyerunk.blog.hu/api/trackback/id/tr79208594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.



süti beállítások módosítása